Oprogramowanie

Safekey > Oprogramowanie

Elektroniczne Depozytory Kluczy SafeKey posiadają własne, dedykowane oprogramowanie do zarządzania całością systemu SafeKey Software.

Oprogramowanie to pozwala na pełną kontrolę nad kluczami w firmie z poziomu urządzenia, lub zdalnie, z poziomu przeglądarki internetowej. Umożliwia zarządzanie uprawnieniami, reagowanie awaryjne, śledzenie lokalizacji oraz historii użytkowania.

Depozytor rejestruje i archiwizuje wszystkie zdarzenia. Każde pobranie czy zwrot klucza, każde otwarcie drzwi depozytora, również każde logowanie i wylogowanie z oprogramowania, prace serwisowe są rejestrowane.

Zarejestrowane zdarzenia można z łatwością odszukać w dzienniku i wygenerować do edytowalnych raportów. O zaistniałych zdarzeniach można też otrzymywać powiadomienia w czasie rzeczywistym.

Użytkowanie Elektronicznego Depozytora Kluczy można rozpocząć już po krótkim instruktażu, który odbywa się po każdym wdrożeniu przez specjalistę SafeKey.

Bardzo ważną cechą systemu SafeKey Software jest to, że aplikacje komunikują się ze sobą w czasie rzeczywistym, a przepływ danych jest obustronny. Tego rodzaju zarządzania danymi o szybkim przesyle jest bardzo efektywne i niezawodne.

Cały system jest modułowy i łatwy w obsłudze. Daje również możliwość łatwej rozbudowy. Wszystkie urządzenia w ramach naszej oferty, posiadają wbudowany komputer, który obsługuje kilka interfejsów komunikacyjnych, dostosowanych do różnych systemów zarządzania (np. LAN, GPRS, 3G). System SafeKey Software może również zostać włączony do firmowej sieci komputerowej. Pozwala to na połączenie z innymi systemami bezpieczeństwa czy systemem kontroli dostępu w firmie.

Urządzenia mogą działać w trzech trybach:

TRYB ONLINE

System zarządzania kluczami jest połączony z innymi systemami w sieci. Rozwiązanie to praktycznie nie ogranicza liczby połączonych sieciowo depozytorów.

TRYB OFFLINE

System zarządzania kluczami nie jest podłączony do innych systemów, działa jako system autonomiczny.

ZDALNY DOSTĘP

System umożliwia zdalną konfigurację terminala za pośrednictwem przeglądarki internetowej (Internet Explorer, Firefox itp.).

REJESTRACJA ZDARZEŃ

System rejestruje wszystkie zdarzenia: pobranie klucza, zwrot klucza, błąd, sabotaż, logowanie, wylogowanie, usuwanie kluczy, powrót kluczy itp.. Dziennik można filtrować, można również wyszukać nazwę zdarzenia, nazwę użytkownika, nazwę klucza lub opis zdarzenia.

Dla szybszej pracy dziennik jest podzielony na strony. Na każdej stronie wyświetlanych jest maksymalnie 200 zdarzeń dziennika. Na ekranie komputera można zobaczyć 100 000 zdarzeń, a w pamięci zapasowej 200 000 zdarzeń jest przechowywanych, więc liczba wszystkich zapisanych zdarzeń wynosi: 300 000.

Kolumny listy dziennika zawierają następujące informacje:

  • Data i godzina, kiedy wydarzenie miało miejsce
  • Logowanie/wyjście, zwrot kluczy, kradzież itp.
  • Numer miejsca klucza/pola związanego ze zdarzeniem
  • Nazwa klucza/pola, jeśli zdarzenie jest związane z samym kluczem
  • Użytkownik: imię i nazwisko osoby, która wygenerowała zdarzenie

System generuje również RAPORTY pokazujące stan kluczy – w każdej chwili można sprawdzić stan i szczegółowe informacje o statusie kluczy. Można również sprawdzić historię wybranego klucza, lub grupy kluczy.

Przykładowe raporty:

  • Wszystkie: Raport zostanie wygenerowany dla wszystkich kluczy
  • Zwrócone klucze: Raport zostanie wygenerowany tylko dla zwróconych kluczy
  • Brakujące klucze: Raport zostanie wygenerowany tylko z brakującymi kluczami

FUNCKJE GŁÓWNEGO MENU

Użytkownicy

Wyświetlanie, dodawanie lub edytowanie użytkowników i ich praw dostępu, eksportowanie/importowanie użytkowników

Grupy

Wyświetlanie, dodawanie lub edytowanie grup. Dodawanie kluczy i użytkowników do grupy

Uprawnienia grup

Wyświetlanie, dodawanie lub edytowanie odpowiednich grup. Dodawanie różnych praw i użytkowników do grupy

Rejestr zdarzeń

Zobacz dziennik, sprawdź, który klucz jest pobierany lub który z nich znajduje się w depozytorze

Klucze

Wyświetlanie listy kluczy, edytowanie listy kluczy oraz zmienianie nazw kluczy lub usuwanie kluczy

Rezerwacja

Funkcja dla użytkowników, którzy zamierzają dokonać rezerwacji do danej daty/godziny

Ograniczenia czasowe

W każdym depozytorze kluczy można utworzyć więcej niż jedno ograniczenie czasowe

ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODOWĄ

Zarządzania flotą jest opcjonalnym modułem, który może zostać dodany do posiadanej licencji oprogramowania. W tym module można śledzić, kto wziął lub zwrócił, który pojazd i kiedy. Miejsca parkingowe można tworzyć z wyprzedzeniem, dzięki czemu użytkownik wybiera tylko jedno z nich przy zwrocie klucza. Jeśli w menu „Setup-System-Fleet” jest włączone „Użytkownik może utworzyć miejsce parkingowe”, użytkownik może również tworzyć miejsca parkingowe. Jeśli miejsce parkingowe jest zajęte, podczas edycji zostanie wyświetlona nazwa zarejestrowanego pojazdu.

 

W MODULE ZARZĄDZANIA FLOTĄ ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ WPROWADZENIA NASTĘPUJĄCYCH DANYCH:

Nazwa

Unikalna nazwa pojazdu (ta nazwa jest wyświetlana podczas odbioru kluczyków)

Przypisany klucz

Można wybrać, do którego klucza ma być przypisany pojazd

Typ pojazdu

Samochód osobowy, motocykl, van, ciężarówka, autobus itp.

Numer rejestracyjny

Numer rejestracyjny pojazdu

Marka

Marka lub producent samochodu

Model

Nazwa modelu, typ pojazdu

Opis

Więcej informacji

Przebieg

Ostatni znany status przebiegu

Rodzaj paliwa

diesel/benzyna

Benzyna

Poziom paliwa w baku w %

Miejsce parkingowe

„last parking place”

Wymagane jest czyszczenie

Opcje Tak lub Nie

Uszkodzenie

Opcje Tak lub Nie

Dni serwisowe

Okresy między obsługowe w dniach

Szczegóły serwisowe

Okresy między obsługowe w odległości

Data ważności MOT

Wygaśnięcie dowodu rejestracyjnego

Data ostatniej naprawy

Ostatni serwis pojazdu

Ostatnia usługa (przebieg)

Ostatni zarejestrowany przebieg pojazdu

DZIENNIK CZASU PRACY

Dziennik czasu pracy rejestruje czas rozpoczęcia i zakończenia pracy. Jeśli funkcja jest aktywna, terminal oprogramowania wyświetla dwie opcje: „Początek pracy”, „Koniec pracy”, gdy użytkownik się zaloguje. Istnieje również przycisk „Pomiń” na dole ekranu, dla tych użytkowników, którzy nie potrzebują sprawdzania czasu pracy lub jeśli logują się do innych celów (np. aby otworzyć swoje skrytki do przechowywania telefonów w trakcie trwania przerwie obiadowej). Pracodawcy mogą łatwo sprawdzić czas pracy swoich pracowników w dzienniku za pomocą funkcji filtrowania („Początek pracy” lub „Koniec pracy”).

ZDALNA OBSŁUGA DEPOZYTORA

Zdalna Obsługa Depozytora. W przypadku zdalnej obsługi technicznej depozytor musi być podłączony do sieci za pomocą kabla Ethernet i być w trybie online. Za pomocą aplikacji do zdalnego zarządzania uruchomionej przez administratora systemu, możliwe jest modyfikowanie oprogramowania i zdalne rozwiązywanie problemów.

SYNCHRONIZACJA DEPOZYTORÓW KLYCZY

Synchronizacja depozytorów kluczy.  Synchronizacja między depozytorami  oznacza, że wszystkie zapisane dane zostaną przeniesione do wszystkich depozytorów, które są ze sobą w trybie synchronizacji.

Synchronizacja od 1 do 3 depozytorów

Można połączyć ze sobą bez serwera synchronizacji

Synchronizacja od 4 do 8 depozytorów

Mogą być połączone ze sobą w systemie: jeden z nich będzie serwerem, pozostałe depozytory będą tzw. „klientami”

Synchronizacja 8 i więcej depozytorów

Wymagana synchronizacja za pomocą middleware, czyli oprogramowania, umieszczonego pomiędzy dwoma różnymi systemami, umożliwiającego ich komunikację

DODATKOWE FUNKCJE OPROGRAMOWANIA

W systemie można zapisać dane osobowe użytkowników, a także ich kody dostępu oraz klucze przypisane do identyfikatorów. Można zdefiniować okres dla użytkownika, w którym będzie mógł korzystać z systemu. Przed i po tej dacie użytkownik nie będzie mógł zalogować się do terminalu oprogramowania. Można również określić, ile razy użytkownik może zalogować się do systemu, limit liczby pobranych kluczy: można określić liczbę kluczy, które użytkownik może wyjąć z systemu.

Można tworzyć grupy użytkowników. Użytkownik, który zostanie dodany do grupy (grup), ma prawa do używania tych kluczy, które są wybrane dla tej grupy za pomocą własnego kodu. Każdy członek grupy może wybrać dowolny z tych kluczy, które są dodawane do grupy. Członek może użyć swojego kodu dostępu / karty, aby odebrać te klucze, które zostały dodane do grupy.

Oprogramowanie posiada funkcję blokady terminala, która umożliwia  administratorom systemu stałe zablokowanie dostępu użytkownikom, lub tylko na określony czas. W tym okresie nikt nie będzie mógł uzyskać dostępu do kluczy lub skrytek, które są zablokowane. Można również ustawić, które klucze mogą być używane przez wybranych użytkowników w tzw. „oknach czasowych”. W jednym depozytorze można utworzyć wiele takich ograniczeń czasowych.

System umożliwia również ustawienie ramy czasowe, w którym użytkownik musi zwrócić klucz przed upływem zdefiniowanego okresu. Licznik zaczyna działać w momencie odbioru kluczy. Po upływie tego czasu system wysyła wiadomość e-mail na wcześniej ustawiony adres  z informacją, że klucz nie został zwrócony.

Kopie zapasowe bazy danych depozytora. Całą bazę danych można zapisać w formacie binarnym na dysku twardym i na dysku flash. Ostatni zapisany stan systemu można przywrócić z kopii zapasowej w przyszłości. W automatycznej kopii zapasowej można ustawić dokładne godziny, kiedy system ma wykonać automatyczną kopię zapasową.